Saturday 19 April 2014

[ Al-Hujurat : 12 ]


Hai pals :)

Another entry for today.

-mood swing -

alahay tak best betullah kalau mood swing ni. 

aku tulis entry ni bukan untuk lepasan nafsu amarah.
jauh sekali untuk hentam sesiapa.

No offense. okay ?

Just a reminder for all, and for sure especially for me .

Lets begin. 


' do not spy or backbite each other'

if korang baca quran, mesti pernah jumpa ayat ni. 'la tajassasu wa la yaghtab' .

ayat suci ini cukup menjelaskan larangan mengintip dan mengaibkan antara satu sama lain.

tak salah nak ambik tahu, caring pasal orang lain.
tapi tak perlu buat andaian yang bukan bukan.
ambil berat bukan dengan cara berandaian.
tak perlu intip rahsia orang lain.

-simply dont judge-

alahai aku delete a few social acc aku ada sbb tersendiri, 
yang tak perlu aku bagitahu orang lain,
cukup antara aku dan Dia.

so ?

jangan buat andaian bukan bukan,


NONSENSE

 "Somethings are better left untold "

aku tak bagitahu, jadi tak perlu buat andaian, 

Never assume. Ask would be better.

Ye, memang aku ni jenis hihuha boleh chill gelak sana sini happy go lucky,
tapi kawan,

aku juga manusia biasa.
yang punya hati macam kamu juga.
yang kadangkala tersungkur tak bermaya
yang kadangkala rebah di bumi nyata.

ya. itu aku.
aku hamba yang berTuhan.
tiada bezanya dengan kamu :')
Maafkan aku :')

biar aku tak punya beribu bahu, tapi cukuplah ada Dia Yang Satu.

Wahai Rasulullah, pinjamkan aku hatimu, agar aku tidak mengeluh, menerima ujian dari Tuhanmu :')






No comments:

Post a Comment